לפיד ניצח: החרדים יופלו לרעה בתוכנית פטור ממע"מ

שלום בידרמן 3 Comment on לפיד ניצח: החרדים יופלו לרעה בתוכנית פטור ממע"מ
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בתום דיונים ממושכים בין לשכת שר האוצר והדרג המקצועי במשרדו לבין היועץ המשפטי לממשלה וצוותו, גובשו הקריטריונים לזכאות למע"מ בשיעור 0% לרוכשי דירה ראשונה.

הפרמטר המרכזי שעמד בלב המחלוקת היה בדבר סוגיית השירות הצבאי או האזרחי כתנאי יסודי לקבלת ההטבה. בנושא התקיימו דיונים רבים, כאשר היועץ המשפטי לממשלה סירב לאשר קריטריונים אשר אינם מקנים הטבה מסוימת לכל חלקי האוכלוסייה.

שר האוצר עמד על דעתו כי יש לייצר העדפה ברורה ומשמעותית למי שתרם למדינה ושירת שירות צבאי או אזרחי.

בסיכומו של דבר הושגה פשרה לפיה: תושב ישראל ששירת שירות צבאי/לאומי/אזרחי יזכה להטבת מע"מ בשיעור 0% ברכישת דירה ראשונה, לדירה ששוויה עד 1.6 מיליון שקלים כולל מע"מ ובכפוף לערך למ"ר כפי שיקבע ע"י השמאי הממשלתי.

תושב ישראל שלא שירת שירות צבאי/לאומי/אזרחי, גובה ההטבה שיעמוד לזכותו יהיה ברכישת דירה ראשונה, לדירה ששוויה עד 600 אלףש"ח בלבד כולל מע"מ.

ח"כ ניסן סלומינסקי יו"ר ועדת הכספים בירך את שר האוצר על פעולתו לקידום דירה ללא מע"מ ועל העדיפות שתינתן למשרתי צבאי ושירות לאומי.

כמו כן ציין ח"כ סלומינסקי לטובה כי הוא רואה בחיוב את קבלת המלצתו של שר השיכון והיועמ"ש שיש לכלול בהליך זה גם את אילו שלא שירתו בצבא. "ומאחר ואין כמעט דירות בשוק בשווי של 600 אלף ש"ח כולל מע"מ אני מצטרף להצעה של שר השיכון וקורא לשר האוצר להעלות את רף ההטבה ל 950 אלף ש"ח למי שלא שירת".

ארז כהן, יו"ר לשכת שמאי המקרקעין לשעבר, "כבודם של כל הקריטריונים בכבודם מונח, אולם למרבה הצער אני צופה בלבול גדול וחוסר יכולת מוחלט ליישם את ביטול המע"מ. הסיבה לכך הינה שמשום מה תבעו שכל איזור בארץ ייקבע ע"י שמאים רף המחיר הספציפי לאותו איזור שבו יזכו הזכאים לפטור. אני צופה קושי עצום, בירוקרטיה וויכוחים אינסופיים כתוצאה מכך. במקום זאת, עדיף היה שהשמאי הממשלתי היה קובע קריטריון מחיר אחד ברור לכל הארץ שלפיו היה מיושם ביטול המע"מ. מקבלי ההחלטות בחרו שלא לעשות זאת וזאת תהיה בעיה גדולה."



3 תגובות

מיין תגובות
  1. 3

    איפה יש דירה חדשה ב- 600,000 כולל מע"מ? תספרו לי! אני רצה לקנות!!

  2. 2

    יתנו יקבלו – לא יתנו – לא יקבלו.
    אם ככה, למה לצעירים ללכת ולהתגייס לצבא? לדעתי צריכים לתת הטבה ליוצאי צבא, המדינה צריכה להראות ללוחמים שהם הקריבו בשבילה, ועכשיו המדינה עוזרת להם. הגיוני!

  3. 1

    להשתדל לקנות מוצרים ללא מע"מ: כגון מהרשות, להביא יבוא אישימוצרי חשמל, וכו' "לפלוש" לדירות ברמת גן חולון בת ים חיפה ועוד ולקנות יד שניה ללא מע"מ באיזורים חילוניים והצעירים החילונים ילכו למקומות שבונים יד ראשונה רחוק מהעיר ומחיר הדירות בתוך העיר ירד, גם קבוצות רכישה זה ללא מע"מ, העיקר להשתדל לא לשלם מע"מ.